Urológia, Gasztroenterológia, Ultrahang, Neurológia,

Gyermek neurológia, Foglalkozás egészségügy, Pszichológia

Magánrendelés

Laktációs tanácsadás, Dietetika, Logopédia, Magán vérvételi hely

Urológia, Gasztroenterológia, Gyermek gasztroenterológia, Gyermek neurológia, Ultrahang, Neurológia, Sebészet, Fül-orr-gégészet, Foglalkozás egészségügy, Pszichológia Magánrendelés

Laktációs tanácsadás, Dietetika, Magán vérvételi hely

tel:+36707750857

labor tel:+36707757058

maganrendeles.silvicola@gmail.com

Foglalási_naptár

Általános gyermekgyógyászati szakrendelés

Gyermekgyógyászati szakvizsgálat, holisztikus gondolkodásmód és gondozás, támogatás és tanácsadás gyermekbarát környezetben

Egy vagy több általános gyermekgyógyászati probléma részletes átbeszélése, ellátása a legkorszerűbb irányelvek alapján

Iránymutatás, hogy adott tünetek megléte esetén milyen további specifikus szakvizsgálatok lennének szükségesek, kivizsgálás, szükséges laborvizsgálatok elvégzése

Gyermekgyógyászati csomagok és főbb ellátási területek:

Vashiány (labor + terápia + szükség esetén további vizsgálatok elvégzése, kivizsgálás menedzselése)

Kis rutin, nagy rutin laborvizsgálat gyermek szakorvosi kiértékelése

Műtéti csomag (kisebb vagy nagyobb műtéti beavatkozások előtt) + műthetőség gyermekgyógyászati megítélése

Immunglobulin szintek vizsgálata „Állandóan beteg a közösségbe járó 6 év alatti gyermekem, vajon immunhiányos?”

Mikor gondoljunk immunbetegségre, mi az a 10 figyelmeztető jel, ami primer immunhiányra utalhat?

1.) 4 vagy több középfülgyulladás egy éven belül

2.) 2 vagy több súlyos arcüreggyulladás egy éven belül

3.) 1 vagy több hónapig tartó antibiotikum terápia/év alacsony terápiás válasszal

4.) 2 vagy több tüdőgyulladás egy éven belül

5.) Csecsemőkorban elmaradt súly és hossznövekedés

6.) Visszatérő, mély bőr és szervi tályogok

7.) Kiterjedt szájüregi gombafertőzés és a bőrt érintő gombás fertőzések

8.) Amennyiben vénás antibiotikumra van szükség a fertőzések megszüntetésére

9.) 2 vagy több invazív fertőzés, beleértve a szepszist is

10.) Családban előforduló veleszületett immunzavar

Ha ezen figyelmeztető jelek közül 2-nél több teljesül, akkor indokolt az immunológiai kivizsgálás.

A statisztikák szerint óvodáskorban átlagosan legalább évi 6 megfázás előfordulhat a gyermekeknél, ez bár megterhelő a család számára, de nem jelenti azt, hogy a gyermek immunhiányos. Ezek ellen a megfázások ellen nem létezik csodaszer, csodavitamin, immunerősítő, a gyermekek fogékonyak a betegségekkel szemben, így tanul az immunrendszerük.

Laborcsomag, kivizsgálás lázas állapot, elhúzódó lázas állapot, ismeretlen eredetű láz (FUO) esetén (tünetek alapján szerológiai vizsgálatok, bakteriológiai vizsgálatok, tenyésztések)

Újszülöttkori elhúzódó sárgaság kiterjesztett laborvizsgálatokkal, TORCH szerológia, általános vizeletvizsgálat és vizelet bakteriológiai vizsgálata, eredmények alapos átbeszélése, szükség esetén terápia

OGTT cukorterhelés, inzulin szintek és HgbA1C vizsgálata, diéta, életmód átbeszélése, tanácsadás

Influenza csomag (a rendelőben elérhető Rapicheck gyorsteszt - A COVID-19 az Influenza A/B és az RSV fertőzés fájdalommentes kimutatására szolgáló kombinált „4 in 1” gyorsteszt, CK, vérkép, CRP laborvizsgálatok, szükség esetén bakteriológiai leoltások)

Húgyúti gyulladások kimutatására szolgáló csomag (vizeletvizsgálat, vizelet bakteriológiai vizsgálata, vérkép, CRP - lehetőség van azonnali CRP eredményre a rendelőben elérhető CRP gyorsteszt segítségével, amely egy olyan gyorsdiagnisztikai vizsgálat elvégzésére képes labordiagnosztikai eszköz, amely 2 csepp ujjbegyes vérből 2 perc alatt eredményt ad – a vizsgálat segít kiküszöbölni a felesleges antibiotikum kezelést fizikális vizsgálattal nehezen eldönthető esetekben, pl elhúzódó lázas állapot esetén

Dermatitis, Ekczaema, scabies (rühesség), enyhe nem generalizált csalánkiütés szisztémás tünetek nélkül, illetve egyéb gyakoribb gyermekkorban előforduló bőrgyógyászati betegségek kezelése

1 éves korig fejlődés követése, táplálás, hozzátáplálás átbeszélése, védőoltások átbeszélése, laktációs szaktanácsadás

Választható védőoltások beadása gyermekbarát módon

A rendelőben elérhető Strep-A gyorsteszt (Ez a teszt az A-típusú Streptococcus-fertőzés diagnózisának felállításában nyújt segítséget, többek között a skarlát fertőzést is ez az A csoportú béta-hemolizáló baktérium okozza. Ez a baktérium a normál flóra része, az orr- torokban való hordozás a nyugati országokban az 5-15 évesek 10-15%-ánál mutatható ki, ezért klinikai tünet nélkül felesleges a teszt elvégzése, hiszen tünetmentes gyermeket a fent említett hordozás miatt nem kezelünk, a kórokozó jelenléte nem egyenlő a betegséggel. A skarlát diagnózisa elsősorban a klinikai tüneteken alapul. De akkor mégis miért fontos ez a teszt? Kétes esetekben (pl. nem típusos korosztály -3 év alattiakban ritkán fordul elő) a rendelőben is elérhető Strep A teszt végzendő, a teszt segítségével pedig lehetőség van a diagnózis felállítására és a terápia azonnali megkezdésére. Az Infectious Diseases Society of America (IDSA) által kiadott amerikai irányelv a GAS-fertőzés diagnózisához és az antibiotikum-kezelés indításához gyermek- és serdülőkorban minden esetben szükségesnek tartja a torokból Strep A gyorsteszt elvégzését is. Antibiotikum csak igazoltan pozitív esetben indítható (teszt specificitása >95%, a szenzitivitása 70-90%). Negatív gyorsteszt esetén a diagnózis felállításához torokváladék-tenyésztés szükséges, mely szintén elérhető a rendelőben, ennek 24-48 órán belül van eredménye. A kórelőzmény és a fizikális vizsgálat önmagában nem, vagy csak ritkán különíti el biztonsággal az A-csoportú Streptocuccus fertőzést a vírusfertőzéstől, ezért jó, hogy rendelkezésünkre állnak a felsorolt diagnosztikus lehetőségeink. Napjainkban a skarlát szövődmény nélkül jól gyógyítható, 10 napig kell az antibiotikumot szedni, de 24 óra után már nem fertőz és a gyermek is gyorsan jobban lesz. Az antibiotikum kezelés a szövődmények elkerülése miatt fontos, kontrollvizsgálat során vizeletvizsgálatot, vérnyomásvizsgálatot, illetve vesegyulladásra utaló eltérések esetén ezirányban kiterjesztett laborvizsgálatokat is végzünk.

Nem súlyos hörgőgyulladás, krupp kezelése

Hányás, hasmenés, székrekedés esetén terápiás javaslat

Here, fitymaproblémák átbeszélése

Bőrfertőzések – impetigo (ótvar)- kezelése, utánkövetés